Akkurat nå, i hagen min og langs de stier som jeg ellers ferdes på.

søndag 24. april 2011

Klar, ferdig, drivhus!

Da er  drivhuset  mitt klart for atter en sommersesong! Etter å ha blitt forsømt i lange tider hadde det hopet seg opp masse rot, og satt seg grønnske på veggene. Men med en en møysommelig opprydning, samt  grønnsåpevask innvendig og utvendig, ble det like fint som nytt igjen.
,

 I dag har jeg priklet praktspragler...


...også var jeg så heldig å få hjelp av min lille gartnerspire til å så blomkarsen :)


 Orden må det være :) Vårens første drivhusprosjekter er i jord, mens flere skal det nok bli.
Oj, som jeg  koser meg med rent og ryddig drivhus, og følge med på at det spirer og gror!


Fant et par solbærbusker på ville veier ...de hadde frødd seg og slått rot i gårdsplassen. Tok dem varsomt opp, og satte dem i ei potte. Her skal de få vokse seg litt større, før en ny tilværelse venter et annet sted.

Kanskje gir jeg dem til deg?  Eller så beholder jeg dem selv :)

~♥~


3 kommentarer:

Helene Orskaug sa...

Ja takk! Vil gjerne ha en solbærbusk! Gjerne et drivhus også, men det skal du vel beholde selv:-)

Jorunn's blogg sa...

Jeg blir så imponert hver gang jeg er her inne...Du er bare så flink med alt...Drivhus...:-) Kjørte forbi campingen deres i dag...Så etter dere, men dere var vel ikke der...

Ingrid Andrea sa...

Helene da er solbærbusken din :) Om jeg får av deg, ønsker jeg meg svært gjerne en liten tust av primulaen fra bestemors hage :)

Jorunn, takk for rosende ord :) Her er det hjemmepåske i år.