Akkurat nå, i hagen min og langs de stier som jeg ellers ferdes på.

fredag 15. juni 2012

Agurknytt fra drivhuset

Men jeg har ingen agurker. Derimot har jeg paprika!



50 planter hadde jeg på det meste. Gitt bort en del. Resten har jeg beholdt selv.


Her vokser sitroner. La ned i jorda noen stener i våres. "And all that I can see... Just a yellow lemon tree".  Hmmm....Lurer på hva jeg etter hvert skal gjøre med alle de sitronene?



Hva som vokser her? En Sibirlønn. Acer ginnala. Frødd seg selv. Jeg satt den like godt i ei potte. Så får vi se hva det blir med den.

Brunsneglen, Iberiasneglen eller, mordersneglen, er heldigvis ingen plage i min hage! Bank i bordet. Tvi tvi! Salt og pepper over skuldra! Og ti fingre opp i nesa for at den holder seg langt unna.

God helg!


☺☺☺

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg blir så inspirert av å se disse bildene, får så lyst til å ha drivhus med paprika og sitroner jeg også :-D Og druer! Men jeg må vel innrømme at hagen er det som kommer helt bakerst i køen her hjemme når tida skal fordeles på diverse plikter og prosjekter... Enn så lenge får det bli med drømmen :-) Kanskje jeg får plukke noen sitroner hos dere imens :D
Fin helg til alle hos deg herfra! Klem, KristinB

Helene Orskaug sa...

Ja her blir det paprika til en hel skoleklasse:o)
Moro at sitronene dine har spirt!
Mine sitrusfrø lar vente på seg...

Nydelig header du har fått deg!!

Heleneklem:o)

stallnilsen sa...

50 paprika, :O)) paprika er så godt og sundt er det og , æ har 1 paprika plante, agurkålanten min blei tatt av sykommen som æ fikk i drivhuset mitt, så den måtte æ kaste, men paprikaen og tomatplantene overlevde ..heldigvis :)

Ha en fortsatt fin søndag, hilsen Lisbeth

Landbohaven sa...

Jeg kom bare lige forbi.
Gode billeder.
Tak for kigget.
Ha´ en dejlig aften.