Akkurat nå, i hagen min og langs de stier som jeg ellers ferdes på.

torsdag 11. august 2011

Noen ganger bare må jeg...

...få utløp for min kreativitet. Det er som om hodet, armer, ja hele kroppen kribler av spring! Ikke sånn at jeg vil hoppe og danse, for det skjer jo rett som det er det også. Neida,  på en annen måte.  Jeg bare må lage noe!!

Denne gangen endte det med hekledilla.

Og det på grunn av at jeg tittet innom Pepperkakehuset , en inspirerende og kjempekoselig blogg om interiør, hage og håndarbeid. Der fikk jeg se at jammenmeg går det an å hekle vimpelrekker! Finnes jo flere varianter, som av tapetrester eller stoffrester, men heklevarianten hadde jeg ikke sett før nå. Så da fikk jeg lyst til å prøve meg! Bomullsgarn hadde jeg allerede flust av,  mange fine farger.

Så i sommer har jeg vært fast å se med skarpladd heklenål hjemme og borte, i inn- og utland, som på Rhodos, i Sverige, på campingen, på Bastøferga... Og jeg har testet ut at det fint lar seg gjøre ha med heklenål på fly.

Her får du se litt av produksjonen min








Ikke bare vimpler nei...

 

Til variasjon innemellom vimpelheklingen heklet jeg "bekledning" for tomme syltetøyglass til te-lys. Gir et stemningsfullt lys om kvelden og ut i de små nattetimer....


Pynte drivhuset litt?



Obs. Denne tomatplantens historie er litt trist. Det hadde seg slik at far skulle stelle hjemme. Ikke tenkte vel han på at man av og til bør vanne littegrann. For det var det ingen jo ingen som hadde sagt noe om. Så da mor kom hjem til drivhuset sitt var det et heller sørgelig syn som møtte henne *snufs*. Trenger jeg å si mer...?  Dere hagevenner, dere vet så altfor godt hva som blir resultatet for en plante etter en uke i drivhus, med uhemmet masse sol og varme, og ikke så mye som èn dråpe vann. Jeg orket rett og slett ikke se på de brunsvidde tørre bladene, og klipte de av. Og prøver her å muntre den (meg?) opp med en lekkert dandert vimpelrekke!


Ja ja. Sånn kan det gå.
Og nå er hekledilla blitt avløst av strikkedilla. Skal bli et håndkle.
Håndarbeid er gøy!

4 kommentarer:

Anne sa...

Du imponerer !
Ikke bare i hagen men du er jo en reser med heklenålen!
Fantastiske vimpler og flotte bilder!
Godt den glemte tomaten fikk pynte seg litt...
ja,slik kan det gå når mannen steller hjemme..
du er nok ikke alene med de erfaringene.
Fint å høre at du har testet det med heklenål på fly..har tenkt på det mang en gang,men har så puttet alt i kofferten..fra nå av blir det i håndbagasjen.
Håndarbeid er gøy,sikkert og visst!
Jeg holder på med et håndkle makan ditt nå..
Ha en fin dag og en god helg !
Klem Anne

Ingvild sa...

For en produktivitet !!!! de ble jo fantastisk fine :) så gøy at det ikke bare var meg som fikk den dilla ;)

Kari sa...

For en herlig kreativitet. Alltid gøy å få dilla på nye ting, og la seg oppsluke noen timer (eller dager ;)

Snäckskalsdalen. sa...

Att handarbeta är verkligen trevligt och kul och när det blir så fint som ditt har blivit så måste det vara jättekul! Vilka härliga färger du har använt! Jättefina!
Agneta kram