Akkurat nå, i hagen min og langs de stier som jeg ellers ferdes på.

torsdag 21. juli 2011

Solbær

I dag har det vært oppholdsvær og endelig
Jeg benyttet anledningen til å få de solmodne solbærene i hus. To busker har jeg, dene ene bar litt dårlig i år synes jeg. I kveld har jeg kokt syltetøy. Mmmm....skal smake deilig på havregrøten eller på skiva til høsten og vinteren.
Jeg har mått klare meg uten fotapparatet mitt noen dager, så disse bildene tatt med min Sony Ericsson Xperia.

Jeg så ham ikke før jeg var helt innpå. Storepus lå "inni" solbærbusken og sa ingenting, han koste seg nok i skyggen. God kamuflasje i den tigerpelsen der.


Her er litt av dagens "fangst".
Nå vil jeg en tur i skogen, for der er det flere bær, og kantareller!
Er det plukketid hos deg også?

5 kommentarer:

Sisselshverdag sa...

Jepp, jeg plukka inn solbæra på tirsdag. Jeg visste at det ble noen dager jobbing og da måtte jeg benytte en sol-ettermiddag :D

Ha en koselig torsdagskveld :D

Anne sa...

Deilig med solbær i hagen,og så godt med en vitaminbombe når vinteren kommer.
Jeg har ikke solbær nå i hagen,det kom dessverre sykdom på treet så det måtte fjernes.
Her er det ripsen som plukkes,og det har heldigvis vært litt opphold ..
Sønnen og svigerdatteren kom innom med nydelige kantareller de hadde plukket..heldige meg..
Ønsker deg fortsatt fine sommerdager!
klem Anne

Snäckskalsdalen. sa...

Det är så mysigt när man kan skörda sina egna bär. Jag hade också lite svarta vinbär för ett tag sedan och det blev gelé av dom.
Agnetakram

Unknown sa...

Solbærsylte er godt,er bare grønne bær her enda men ripsen er rød,men ikke moro å stå ute i plaskregn for å plukke.
Takk for rådet mot rådyr,får prøve det.Har knytt ulltråd i ei rose med knopper,noen sier det hjelper og.Synes jeg har prøvd allt snart:o
Håper du finner mye godt på skogsturen :)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Hei du. Takk for hyggelig kommentar og velkommen til meg.

Solbær er for meg noe nostalgisk, mormor og morfar hadde det i hagen sin. Ikke så mange som har bær i hagen lenger. Smilte av kamuflasje-katten.