Akkurat nå, i hagen min og langs de stier som jeg ellers ferdes på.

tirsdag 20. september 2011

Utfordring # 13 - Toving

Da har jeg oppdaget utfordringsbloggen Pinnekroken. Der er det den 15. hver måned en håndarbeidsutfordring, med ulike tema. Denne gangen er det toving. Dette er første gang jeg er med.

Der står i reglene at "alle bidrag må være strikket eller heklet, men det er lov med innslag av andre håndarbeid". Mitt bidrag er hverken strikket eller heklet, så går derfor inn under "innslag av andre håndarbeid" da det er et rent tove-arbeid. Reglene sier også at bidraget skal være strikket/heklet på etter at utfordringen er gitt. Og her må innrømmes at jeg nok dessverre har brutt den reglen, for mitt bidrag var ferdig allerede før....

Jeg kunne kanskje latt være å si det, og gitt inntrykk av at joda, jeg har laget dette i tråd med reglene. Men nei, sånt lureri passer meg ikke. Er det ikke slik at ærlighet varer lengst da? Så folkens, dere får ta mitt bidrag for det det er.

Jeg bidrar fordi jeg synes det er moro å vise fram noe som kunne forblitt et mislykket resultat, men som likevel ble til noe nyttig. Jeg lover å ikke gjøre hevd på noen premie. Også skal jeg å holde meg til reglene heretter. OK?

Tevarmer og 6 spisebrikker (her er vist kun til 4).
Dere forstår, opprinnelig skulle tevarmeren egentlig blitt en veske! Men vesken ble totalt mislykket, klumpete og rar syntes jeg. Og hull i bunnen ble det også. Men da jeg snudde vesken opp-ned, tettet igjen hullet ved å sy på en slags "tuttelutt" og fikk pyntet den med noen tovede "pingponger"... ja da fikk jeg se at dette ble jo den perfekte te-varmer! Ikke sant? Og siden jeg hadde mer ull til overs så lagde jeg like godt 6 spisebrikker også.



"Tuttelutten" på toppen og "pingpongene" på siden som gøyale effekter.



Så moralen er: Om det du egentlig hadde tenkt å lage blir mislykket...så er det ikke sikkert det er så håpløst likvel. Kanskje du kan lage noe annet lurt av det! Slik som Jensemann i sangen til Alf Prøysen. Gutten som skulle lage et sybord til mor, et slikt med mange skuffer i, men som til slutt endte opp med ei brødfjøl.

Det gjelder å ikke gi opp!

"Det vil hun sikkert ha
da blir hun sikkert gla'
for at det er en nyttig ting
kan ingen komme i fra."

Flere inspirerende TOVEDE arbeid kan du se hos Pinnekroken.

6 kommentarer:

Bente sa...

Jeg synes det ble veldig fint..fine farger. Og "tudeluttene" lagde gøyalt liv.. Dessuten er det så fint å være her inne å titte..med musikken og nydelige bilder!
:-)ha fin dag!

lavendel mio sa...

For et fargerikt innlegg, så fine toveting du har laget.
Ja, det er slik ting blir til vettu, det skulle bli til noe annet , men så ble det noe helt annet:)
Toving er gøy det:)
Ha en fin dag, klem Hanne

Myrte ♥ sa...

For noen flotte spisebrikker! I nydelige farger =)

Anne Karins Mat og Vin sa...

Dette var jo knallstilig!! Toving er faktisk skikkelig gøy!:)) Flink du er!
Takk for fin hilsen hos meg:)
Klem fra meg

Janne sa...

Hei! Å takk for kommentar hos meg:)
Skikkelig tøff tevarmer og spisebrikker! Den tuttelutten ble prikken over i`n
Den vekta i innlegget mitt har alltid fasinert meg pga den er " vrien " å bruke:) har aldri skjønt hvordan det gøres:))
Ha en fin kveld!
Klem fra Janne

Marthe sa...

Hei

Det er et stilig sett du har laget, men dessverre kan ikke dette godkjennes som bidrag i Pinnekrokens utfordring. Som du selv påpeker så følger du ikke reglene og bidraget er hverken laget etter oppgaven ble lagt ut eller er strikket/heklet i det hele tatt.

Kreativ er du til tusen, så håper du vil delta med noe annet heller :o)

Mvh
Marthe -Pinnekroken-