Akkurat nå, i hagen min og langs de stier som jeg ellers ferdes på.

lørdag 13. august 2011

Ting man ikke blogger om...

"Sannheten kommer for en dag!"

Man vil jo, i hvertfall vil jeg det, vise fram det beste hagen har å by på. Ugress, rot og skrot overser jeg elegant med kameraet mitt. Jeg tenker at bloggen min skal framstå for mine lesere som positiv, være til glede og inspirasjon. Derfor viser jeg helst fram det som er vakkert, sett med mine øyne. Men èn ting er en blogg og en annen ting er virkeligheten!

For det er nå en gang slik at virkeligheten ikke alltid er et glansbilde.  Hagen min er ikke til en hver tid nyfrisert og ugrassfri, og med skarpskårede gresskanter rundt bedene. Det må jeg bare innrømme. Selv om jeg hver vår begynner bra og legger opp til det skal være slik.

Nå har vi lagt bak oss en lang og god ferietid. Jeg og min familie har vært bortreist i perioder, og hagestell har derfor ikke hatt høyest prioritet. Dessverre har jeg ingen gartner som kan passe på og gjøre forefallende arbeid i mitt fravær. Og det har vært regn på Østlandet store deler av sommeren. Masse regn! Og da blir en hage og det som vokser der preget av det... Så her folkens, hold dere fast, jeg advarer mot sterke scener. Her skal dere får se hva jeg vanligvis ikke blogger om!

Lobelia med midtskill og gråstenk

En Stemor til spott og spe....

En blomkarse til skrekk og advarsel...

Den onde stemor dette kanskje?

Bak drivhuset...

Det var en gang en vakker blå Lobelia som hang på terassen...

Jammen, synes jo nettop jeg hadde luket her jeg ??

Stauder jeg har spadd opp og delt, og som aldri ?? kommer i jorden. Samt en alldeles lekker plaststol.

Skal det være litt gressløk i omeletten?

"Hei du, Fotograf! Vet du ikke at man ikke skal skygge for sitt eget bilde eller? Forresten trenger du å luke nå!!"

Ja? Tar du utfordringen? Har også du noe du helst ikke blogger om?

13 kommentarer:

Lene sa...

Hehe. Godt å se at andre hager også har sine "mørke" sider ;)
Selv om vi har fått gjort en del i hagen i sommer så har det grodd litt vel fort til syns jeg ;)
Jeg tar utfordringen og kommer med ett lignende innlegg senere i kveld - eller i morgen ;)
Ha en koselig lørdagskveld!

Unknown sa...

Sånn er det vel med de fleste av oss tenker jeg ;) Tok bilde av "hagen" på framsiden av huset usjameg ;S (under hagen min 1 aug),men har begynt å rydde der så fortsettelse følger :)
Ha ei fin helg.

Anonym sa...

Hahaha! Morsomt og originalt :-D Så et intervju med ei som blogger om interiør, hun sa at det var det hun likte best ved blogginga - at du kan ta bilde av akkurat den ene kvadratmeteren som er ryddig hjemme hos deg, og lage et fint innlegg om det uten at noen ser alt rotet...
Nå har jeg ikke blogg selv, men en hage med ugrass og halvgjorte prosjekter har vi nok ;-)
Klem, KristinB

Puumuli sa...

Ojdå, ni har verkligen inte haft någon fin sommar därborta! Sommaren här i Finland har varit bra, vi har fått både regn och värmebölja så växterna mår bara utmärkt. Det är frodigt överallt!

Tack för besöket i min blogg, det är alltid trevligt att få nya vänner! Jag ser att du har både fin trädgård och katter!

Kramar
Sari från Puumuli

Magdalena sa...

nesten som i hagen min, det syns når man har vært borte nesten hele sommeren...
klemklem

Landbohaven sa...

Ja vi må erkende at efteråret er lige om hjørnet.

Lene sa...

Her blir det desverre ikke noen liknende innlegg alikevel. Jeg ser jeg ikke har tatt bilde av de tingene jeg ikke har villet skrive om ;) hehe.. vel vel.
Klem Lene

Hilde sa...

Synes bildene var kule jeg da - slike bilder kan vi jo alle vise - det er ikke alt som blir som vi har tenkt, og ugresset vokser seg stadig større - desverre... Her skal det regne hele uka - så ugresset får bare fortsette å vokse!
Hilde

Stina sa...

Trevligt inlägg.:-) Kram Stina

Helene Orskaug sa...

Ha ha! Er det sånn det ser ut hos deg! Sånn har det AAAALDRI dett ut hos meg!...eller joda:o) Godt å se at det er flere som har det litt rufste enkelte steder! Jeg slenger meg på utfordringen etterhvert, når det blir stygt nok, hi hi!

Ellers ser jeg at du har vært krativ og heklet masse fint! Kanskje jeg skal hive meg på heklenåla, jeg, også? Ble ihvertfall veldig inspirert:o)

Og gratulerer med ny og flott Header!

Blogg-klem fra meg!
Helene

Linda sa...

Nææ finnes det hager som faktisk ligner min;) Jeg har hjørner som ikke blir festet på linsa ja... men drømmen er jo at alt altid hadde vært på stell. Men sanheten er jo en helt annen hehe.
Tøft innlegg.
Og tusen takk for at du vil følge meg:)

Anonym sa...

Uha, så skulle sandheden frem :-D
Nu bringer jeg sjældent billeder fra Rimkogerens og mit hjem samt have, men for meget rod i stuerne ville jeg have svært ved at vise, selv om vi begge har erkendt at være nogle rodehoveder ;-)
Hav en hyggelig uge, måske med gang i havearbejdet!!!!

Haldorsdatter sa...

Heihei, jeg har vært på tur og var en snartur innom bloggen din. Kommentaren jeg gjorde kom ikke gjennom...den var som dette:

Du er en fantastisk jente som gir av deg selv av alt det alminnelige som vi omgir oss av. TAKK, du er modig Ingrid Andrea :-9 Jeg digger dette.

Haldorsdatter.