Akkurat nå, i hagen min og langs de stier som jeg ellers ferdes på.

torsdag 18. august 2011

Augusthagen

Det er ikke til å komme utenom at det er blitt høst i hagen min. 
Selv om den ennå er grønn og frodig som bare det.
 Likevel synes jeg hagen  min er litt trist nå... For plutselig er det meste alt avblomstret! 

Joda, en og annen blomst er det jo.







Og som jeg har vært inne på før, ugress har jeg nok av. Ja for det er det?  Den hvite under her som jeg ikke vet hva heter?  Den brer seg rundt alt den møter på sin vei med sine lange lange ranker. Men, hva dette nå enn er så er den er jo i grunn ganske pen...



Det er blitt klart for meg at jeg må kjøpe stauder som blomstrer nå på denne tiden av året også. Lilla flox og kinasøte har jeg, men er enda litt for tidlig for dem...
Hagen min har sin glansperiode juni-juli, en periode jeg ønsker å forlenge! 

Så kjære lesere. Jeg ville bli veldig glad om dere kunne komme med tips på gode stauder og småbusker, som har sin blomsterprakt fra august og utover høsten.

1 kommentar:

Helene Orskaug sa...

Ja litt vemodig er det, at høsten er like rundt hjørnet...men jeg velger å si at det er sommer ennå:o)
Nydelige bilder du viser! Og jammen var det da mye som blomstrer hos deg ennå!

Ha en fin kveld!
Heleneklem