Akkurat nå, i hagen min og langs de stier som jeg ellers ferdes på.

tirsdag 3. mai 2011

Har en jobb å gjøre...

...og det er å kante noen av bedene mine før jeg legger på bark. Jeg begynte i dag, men stikkspaden og jeg var ikke helt på lag. Du verden så hardt det var i bakken da. Fikk knapt spaden gjennom gressrøttene enda jeg brukte hele min tyngde! Uff...nei, dette ga jeg opp og venter på det blir regn og bløtt i bakken. Da går det nok så meget bedre :)
Denne stauden nederst til høyre i kollasjen her, er det noen som kjenner den igjen, og som kan hjelpe meg med hva den heter? Mener blomstene blir lakserosa.

3 kommentarer:

Lene sa...

Så kjedelig når ikke spaden vil sammarbeide.
Jeg er ikke god på planter, men så fikk jeg for litt siden beskjed om at en av plantene her er Løyntnanshjerte. http://nesheimensblogg.blogspot.com/2011/04/lyntnanshjerte.html Her er innlegg om den.
Det kan ikke være det det er?
Klem Lene

Ingrid Andrea sa...

Takk Lene :)

Jeg ser jo nå at den likner svært på Løyntantshjerte i stilk og bladverk, men det er nok ikke den samme. Blomstene er helt forskjellig i form og farge.
Men mener som sagt de var sterkt lakserosa....hmm.

Lene sa...

Blir spennende å se hvordan den blir :)